Folkpensionärsföreningar / handikapporganisationer - ansökan om kommunalt bidrag

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Pensionärsföreningar och handikapporganisationer fyller en viktig funktion i samhället. Kramfors kommun vill därför stötta och stimulera till ett aktivt föreningsliv.

Kommunalt bidrag söks för föregående verksamhetsår.

Först när vi erhållit era handlingar prövas bidragsfrågan.
Ni uppmanas därför att, för föreningens räkning skicka in följande handlingar:

     • Årsredovisning med resultat-/balansräkning (för föregående år)
     • Förstahandskontrakt med hyresavtal (vid ansökan om lokalkostnadsbidrag)

Ansökan 

Sista ansökningsdag är den 30 juni.

Vad händer sedan ansökan kommit in till kommunen?
Förutsatt att vi erhållit era handlingar:

    • Under sensommar/höst behandlar förvaltningen ansökningarna,
    • Under senare delen av hösten beräknas utbetalning av bidrag ske om inget oförutsett inträffar. Bidrag lägre än 100 kr betalas inte ut.

Hämta föreningsuppgifter

I e-tjänsten kan du välja att hämta dina föreningsuppgifter från Bolagsverket, SCB och Skatteverket, så att du slipper fylla i dem. Läs mer på sidan Så här hämtas dina företagsuppgifter. Du kan också välja att fylla i uppgifter om din förening manuellt.

Om flerpartsignering i e-tjänsten

Om du som registrerar ansökan är en annan person än ordförande/firmatecknare eller kassör så används så kallad flerpartssignering i e-tjänsten. Efter att ordförande/firmatecknare eller kassör signerat ansökan skickas ärendet in och kan hanteras av kommunen.

1. I e-tjänsten uppger du (part A) kontaktuppgifter till ordförande/firmatecknare eller kassör som i och med detta blir andra part (part B) i ärendet.

2. När du (part A) är klar med e-tjänsten och har signerat ärendet och med din e-legitimation så skickas det iväg en flerpartssigneringsförfrågan till part B i form av e-post och/eller SMS. Part B får en länk till Kramfors kommuns e-tjänsteportal  och blir ombedd att logga in där i med sin e-legitimation.

3. När part B loggar in i e-tjänsteportalen så hamnar hen på granskningssidan för det aktuella ärendet och kan granska uppgifterna. Om uppgifterna stämmer klickar hen på knappen "Signera" som finns längst ner på granskningssidan, och signerar därefter ärendet med sin e-legitimation. När detta är gjort skapas ärendet upp och registreras hos kommunen.

Under Mina sidor kan du (part A) se om part B har signerat ärendet eller inte. Om ärendet har status "Väntar på flerpartssignering" så har part B ännu inte genomfört signeringen.

Läs mer

Mer information om bidrag och fonder finns på vår webbplats kramfors.se (länken öppnas i ett nytt fönster).

Följande behövs för e-tjänsten

  • E-legitimation
  • Förstahandskontrakt med hyresavtal (vid ansökan om lokalkostnadsbidrag)
  • Signering av ordförande, kassör eller utsedd firmatecknare
  • Årsredovisning med resultat-/balansräkning (för föregående år)

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa