Motion - lämna in

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Enligt Kommunfullmäktiges arbetsordning ska en motion inkommit till kommunen senast 14 dagar före Kommunfullmäktiges sammanträde. 

En ersättare i Kommunfullmäktige får väcka en motion när ersättaren tjänstgör som ledamot. De motioner som inkommit i tid och av förtroendevalda ledamöter kommer att skickas med i kallelsen och behandlas på kommande sammanträde.

Om flerpartsignering i e-tjänsten

Om du lämnar in motionen tillsammans med en annan person så används så kallad flerpartssignering i e-tjänsten. Efter att den andra motionären signerat ansökan skickas ärendet in och kan hanteras av kommunen.

1. I e-tjänsten uppger du (part A) kontaktuppgifter till den andra motionären som i och med detta blir andra part (part B) i ärendet.

2. När du (part A) är klar med e-tjänsten och har signerat ärendet och med din e-legitimation så skickas det iväg en flerpartssigneringsförfrågan till part B i form av e-post och/eller SMS. Part B får en länk till Kramfors kommuns e-tjänsteportal  och blir ombedd att logga in där i med sin e-legitimation.

3. När part B loggar in i e-tjänsteportalen så hamnar hen på granskningssidan för det aktuella ärendet och kan granska uppgifterna. Om uppgifterna stämmer klickar hen på knappen "Signera" som finns längst ner på granskningssidan, och signerar därefter ärendet med sin e-legitimation. När detta är gjort skapas ärendet upp och registreras hos kommunen.

Under Mina sidor kan du (part A) se om part B har signerat ärendet eller inte. Om ärendet har status "Väntar på flerpartssignering" så har part B ännu inte genomfört signeringen.

Läs mer

Mer information för förtroendevalda finns på vår webbplats kramfors.se (länken öppnas i ett nytt fönster).

Följande behövs för e-tjänsten

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa