Lokalt aktivitetsbidrag - ansökan
Den här tjänsten kräver inloggningLokalt aktivitetsbidrag
Bidrag utgår per sammankomst. Bidraget är 12 kronor per sammankomst där huvuddelen av deltagarna är i åldern 7–25 år.
Ansökningsdatum
- Senast den 25 februari för rapporteringsperiod 1 juli–31 december.
- Senast den 25 augusti för rapporteringsperiod 1 januari–30 juni
Om flerpartsignering i e-tjänsten
Om du som registrerar ansökan är en annan person än ordförande/firmatecknare så används så kallad flerpartssignering i e-tjänsten. Efter att ordförande/firmatecknare signerat ansökan skickas ärendet in och kan hanteras av kommunen.
1. I e-tjänsten uppger du (part A) kontaktuppgifter till ordförande/firmatecknare som i och med detta blir andra part (part B) i ärendet.
2. När du (part A) är klar med e-tjänsten och har signerat ärendet och med din e-legitimation så skickas det iväg en flerpartssigneringsförfrågan till part B i form av e-post och/eller SMS. Part B får en länk till Kramfors kommuns e-tjänsteportal och blir ombedd att logga in där i med sin e-legitimation.
3. När part B loggar in i e-tjänsteportalen så hamnar hen på granskningssidan för det aktuella ärendet och kan granska uppgifterna. Om uppgifterna stämmer klickar hen på knappen "Signera" som finns längst ner på granskningssidan, och signerar därefter ärendet med sin e-legitimation. När detta är gjort skapas ärendet upp och registreras hos kommunen.
Under Mina sidor kan du (part A) se om part B har signerat ärendet eller inte. Om ärendet har status "Väntar på flerpartssignering" så har part B ännu inte genomfört signeringen.
Läs mer
Mer information om föreningsbidrag inom kultur och fritid finns på vår webbplats kramfors.se (länken öppnas i ett nytt fönster).
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Den personuppgiftsansvariga måste behandla personuppgifter för att utföra sina myndighetsuppgifter eller för att utföra en uppgift av allmänt intresse.
Lagringstid
- För evigt - Arkiv
- 1 månader - E-tjänsteplattformen
Läs mer om behandling av personuppgifter under Om/Personuppgifter i menyn ovan.
Mottagare av personuppgifter
Kommunledningsförvaltningen, Kultur- och fritidsavdelningen.
Övriga upplysningar
Läs mer under Om/Personuppgifter i menyn ovan samt allmänt om kommunens behandling av personuppgifter på vår webbplats kramfors.se.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till personuppgiftsansvarig nämnd, se kontaktuppgifter nedan.
Du kan även lämna klagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten till dataskyddsombudet via e-post dso@kramfors.se, eller till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) som är tillsynsmyndighet för behandling av personuppgifter. Besök IMY:s webbplats för mer information.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kommun@kramfors.se
Annica Sundqvist
annica.sundqvist@kramfors.se
0612-800 00
Följande behövs för e-tjänsten
- E-legitimation
- Signering av ordförande/firmatecknare
- Så här skaffar du e-legitimation
Du kommer att gå igenom följande steg:
- Föreningsuppgifter
- Redovisade sammankomster
- Kontaktuppgifter
- Förhandsgranska
- Signera och skicka in