Hjälpsamstiftelsen - ansökan om bidrag
Den här tjänsten kräver inloggningVem kan söka medel ur Hjälpsamstiftelsen
Den som själv anser sig vara i behov av hjälp, kan göra en ansökan till Hjälpsamstiftelsen.
I ansökan ska förutom faktauppgifter finnas en kort redogörelse över vad den som söker bidrag tänker använda pengarna till.
Krav
- Folkbokförd i Kramfors kommun
- Myndig
Ansökan
Avkastningen från Hjälpsamstiftelsen kommer att fördelas på de ansökningar som kommit in senast 31 oktober. Maxbelopp per person och år är 1000 kronor. Om det kommer in fler ansökningar än det finns pengar att fördela så delas bidrag ut utifrån ålder på de sökande. Den som är äldst får först.
Ärendet hanteras i Välfärdsförvaltningens socialutskott.
Sista ansökningsdag är den 31 oktober. (Ansökan skall vara ankomststämplad av kommunen senast 31 oktober). Utbetalning beräknas ske i december.
Om hjälpsamstiftelsen
Hjälpsamstiftelsen, organisationsnummer 88 84 00-7926, består av ett 40-tal fonder som på kommunens begäran lades samman i början av 1980-talet. Reglerna för stiftelsen är att den ska förvaltas av kommunstyrelsen och att den sociala nämnden ska besluta om årlig utdelning av den disponibla avkastningen. Bidraget ska användas för de som bor i kommunen.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Personnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Avtal ska kunna fullgöras med den registrerade.
Lagringstid
- 1 månader
Läs mer om behandling av personuppgifter under Om/Personuppgifter i menyn ovan.
Mottagare av personuppgifter
Välfärdsförvaltningen, administrativa avdelningen.
Övriga upplysningar
Läs mer under Om/Personuppgifter i menyn ovan samt allmänt om kommunens behandling av personuppgifter på vår webbplats kramfors.se.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till personuppgiftsansvarig nämnd, se kontaktuppgifter nedan.
Du kan även lämna klagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten till dataskyddsombudet via e-post dso@kramfors.se, eller till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) som är tillsynsmyndighet för behandling av personuppgifter. Besök IMY:s webbplats för mer information.
Personuppgiftsansvarig
Välfärdsnämnden
kommun@kramfors.se
Rolf Westin
rolf.westin@kramfors.se
0612-801 40
Följande behövs för e-tjänsten
- E-legitimation
- Myndig
- Folkbokförd i Kramfors kommun
- Så här skaffar du e-legitimation