Hemtjänstinsatser vid tillfällig vistelse i Kramfors kommun - beställning
Personer som i sin hemkommun har beviljats insatser enligt socialtjänstlagen till trygghetslarm, matdistribution och hemtjänst har rätt att få hjälp under sin tillfälliga vistelse i Kramfors kommun.
- Vi önskar att beställningen ska ha inkommit till oss senast fyra veckor innan personens ankomstdatum. Detta för att vår verksamhet ska få en möjlighet att hantera och planera verkställigheten.
- Beställningen ska vara uppdaterad och motsvara brukarens nuvarande behov. Beställningen måste vara anpassad för de förutsättningar som den tillfälliga bostaden ger.
- Vistelser som överstiger sex månader är inte att betrakta som tillfällig vistelse. Överstiger önskad tid sex månader ansvarar bosättningskommun för utredning och verkställighet.
- Fakturering sker per månad. Sammanställningar på tid sker enbart vid fakturering till bosättningskommunen.
Beställning av hemsjukvård
Beställning av hemsjukvård vid tillfällig vistelse i Kramfors kommun görs i e-tjänsten Hemsjukvård vid tillfällig vistelse i Kramfors kommun - beställning (länken öppnas i ett nytt fönster).
Läs mer
Mer information om insatser vid tillfällig vistelse i Kramfors kommun finns på vår webbplats kramfors.se (länken öppnas i ett nytt fönster).
Förebyggande- och utredningsenheten
kommun@kramfors.se
0612-805 80. Telefontid måndag, tisdag, torsdag, fredag 09.00-11.00
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Ändamålet med behandlingen
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
Den personuppgiftsansvariga måste behandla personuppgifter för att utföra sina myndighetsuppgifter eller för att utföra en uppgift av allmänt intresse.
Lagringstid
1 månader - E-tjänsteplattformen
5 år - Verksamhetssystem
Övrigt om lagringstid
Läs mer om behandling av personuppgifter under Om/Personuppgifter i menyn ovan.
Mottagare av personuppgifter
Förebyggande- och utredningsenheten, Äldreomsorg, Välfärdsförvaltningen. Uppgifter överlämnas till utförare inom Äldreomsorg, Välfärdsförvaltningen.
Övriga upplysningar
Läs mer under Om/Personuppgifter i menyn ovan samt allmänt om kommunens behandling av personuppgifter på vår webbplats kramfors.se.
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till personuppgiftsansvarig nämnd, se kontaktuppgifter nedan.
Du kan även lämna klagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten till dataskyddsombudet via e-post dso@kramfors.se, eller till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) som är tillsynsmyndighet för behandling av personuppgifter. Besök IMY:s webbplats för mer information.
Personuppgiftsansvarig
Välfärdsnämnden
kommun@kramfors.se
Du kommer att gå igenom följande steg:
- Uppgifter om hemkommunen
- Uppgifter om brukaren
- Beställning av insatser
- Förhandsgranska
- Skicka in