Hemtjänstinsatser vid tillfällig vistelse i Kramfors kommun - beställning
Personer som i sin hemkommun har beviljats insatser enligt socialtjänstlagen till trygghetslarm, matdistribution och hemtjänst har rätt att få hjälp under sin tillfälliga vistelse i Kramfors kommun.
- Vi önskar att beställningen ska ha inkommit till oss senast fyra veckor innan personens ankomstdatum. Detta för att vår verksamhet ska få en möjlighet att hantera och planera verkställigheten.
- Beställningen ska vara uppdaterad och motsvara brukarens nuvarande behov. Beställningen måste vara anpassad för de förutsättningar som den tillfälliga bostaden ger.
- Vistelser som överstiger sex månader är inte att betrakta som tillfällig vistelse. Överstiger önskad tid sex månader ansvarar bosättningskommun för utredning och verkställighet.
- Fakturering sker per månad. Sammanställningar på tid sker enbart vid fakturering till bosättningskommunen.
Beställning av hemsjukvård
Beställning av hemsjukvård vid tillfällig vistelse i Kramfors kommun görs i e-tjänsten Hemsjukvård vid tillfällig vistelse i Kramfors kommun - beställning (länken öppnas i ett nytt fönster).
Läs mer
Mer information om insatser vid tillfällig vistelse i Kramfors kommun finns på vår webbplats kramfors.se (länken öppnas i ett nytt fönster).
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Den personuppgiftsansvariga måste behandla personuppgifter för att utföra sina myndighetsuppgifter eller för att utföra en uppgift av allmänt intresse.
Lagringstid
- 1 månader - E-tjänsteplattformen
- 5 år - Verksamhetssystem
Läs mer om behandling av personuppgifter under Om/Personuppgifter i menyn ovan.
Mottagare av personuppgifter
Förebyggande- och utredningsenheten, Äldreomsorg, Välfärdsförvaltningen. Uppgifter överlämnas till utförare inom Äldreomsorg, Välfärdsförvaltningen.
Övriga upplysningar
Läs mer under Om/Personuppgifter i menyn ovan samt allmänt om kommunens behandling av personuppgifter på vår webbplats kramfors.se.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till personuppgiftsansvarig nämnd, se kontaktuppgifter nedan.
Du kan även lämna klagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten till dataskyddsombudet via e-post dso@kramfors.se, eller till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) som är tillsynsmyndighet för behandling av personuppgifter. Besök IMY:s webbplats för mer information.
Personuppgiftsansvarig
Välfärdsnämnden
kommun@kramfors.se
Förebyggande- och utredningsenheten
kommun@kramfors.se
0612-805 80. Telefontid måndag, tisdag, torsdag, fredag 09.00-11.00
Du kommer att gå igenom följande steg:
- Uppgifter om hemkommunen
- Uppgifter om brukaren
- Beställning av insatser
- Förhandsgranska
- Skicka in