Evenemangsstöd - ansökan
Den här tjänsten kräver inloggningÖver hela Kramfors Kommun anordnas en mångfald av evenemang, året om.
Evenemangsstöd är ett verktyg för att Kramfors Kommun så konsekvent och effektivt som möjligt ska kunna fördela ekonomiskt stöd till evenemang arrangerade inom kommunens geografiska område.
Ett rikt utbud av arrangemang har potential att bidra till inflyttning och företagsetableringar.
Stödet är inget generellt stöd, utan evenemangen prioriteras utifrån kriterier. Kriterier som viktas högt är bland annat evenemang riktade till barn och unga, som stärker platsvarumärket, lockar tillresande, bidrar till gästnätter, är öppet och inkluderande samt bidrar till ekonomisk, miljömässig och social hållbarhet.
Om ansökan
Föreningar och företag, med undantag för politiska föreningar och religiösa trossamfund, kan ansöka om evenemangsstöd.
Ansökan sker löpande under året, men måste ha inkommit till kommunen senast 30 dagar innan evenemangets startdatum.
Handläggningstiden är upp till 10 arbetsdagar från att en komplett ansökan har mottagits.
Flerpartssignering
Om du som registrerar ansökan är en annan person än ordförande/firmatecknare så används en så kallad flerpartssignering i e-tjänsten. Efter att ordförande/firmatecknare signerat ansökan skickas ärendet in och kan hanteras av kommunen
1. I e-tjänsten uppger du (part A) kontaktuppgifter till ordförande/firmatecknare som i och med detta blir andra part (part B) i ärendet.
2. När du (part A) är klar med e-tjänsten och har signerat ärendet och med din e-legitimation så skickas det iväg en flerpartssigneringsförfrågan till part B i form av e-post och/eller SMS. Part B får en länk till Kramfors kommuns e-tjänsteportal och blir ombedd att logga in där i med sin e-legitimation.
3. När part B loggar in i e-tjänsteportalen så hamnar hen på granskningssidan för det aktuella ärendet och kan granska uppgifterna. Om uppgifterna stämmer klickar hen på knappen "Signera" som finns längst ner på granskningssidan, och signerar därefter ärendet med sin e-legitimation. När detta är gjort skapas ärendet upp och registreras hos kommunen.
Under Mina sidor kan du (part A) se om part B har signerat ärendet eller inte. Om ärendet har status "Väntar på flerpartssignering" så har part B ännu inte genomfört signeringen.
Lena Björn
lena.bjorn@kramfors.se
0612-800 00
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Mobilnummer
Ändamålet med behandlingen
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
Avtal ska kunna fullgöras med den registrerade.
Lagringstid
1 månader - E-tjänsteplattformen
För evigt - Arkiv
Övrigt om lagringstid
Läs mer om behandling av personuppgifter under Om/Personuppgifter i menyn ovan.
Mottagare av personuppgifter
Kommunledningsförvaltningen, Näringsliv och planering.
Övriga upplysningar
Läs mer under Om/Personuppgifter i menyn ovan samt allmänt om kommunens behandling av personuppgifter på vår webbplats kramfors.se.
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till personuppgiftsansvarig nämnd, se kontaktuppgifter nedan.
Du kan även lämna klagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten till dataskyddsombudet via e-post dso@kramfors.se, eller till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) som är tillsynsmyndighet för behandling av personuppgifter. Besök IMY:s webbplats för mer information.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kommun@kramfors.se
Följande behövs för e-tjänsten
- E-legitimation
- Signering av ordförande/firmatecknare
Du kommer att gå igenom följande steg:
- Ansökan
- Kriterier för evenemang
- Ekonomiskt stöd
- Förhandsgranska
- Signera och skicka in